Szkoła Podstawowa w Żabikowie

Piątek, 2024-05-03

Imieniny: Jaropełka, Marii

KAZIMIERZ DOLNY

14 czerwca 2022r. uczniowie z naszej Szkoły wybrali się na oczekiwaną od dawna wycieczkę do Kazimierza Dolnego.

Wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 8.00. Pogoda była typowo wycieczkowa.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od  spotkania z przewodnikiem i spaceru brzegiem Wisły. Idąc w kierunku rynku Przewodnik opowiadał historię zabytkowych kamienic i ciekawostki z nimi związane.

Następnie udaliśmy się na zamek. Zespół zamkowy w Kazimierzu Dolnym składa się z okrągłej wieży, zwaną basztą, oraz ruin zamku. Zamek w Kazimierzu Dolnym został wzniesiony, jak podaje Jan Długosz, w latach 40. XIV wieku z inicjatywy króla Kazimierza Wielkiego.

Potem zwiedziliśmy renesansowy rynek, podziwialiśmy urokliwe kamieniczki,  kościół farny z modrzewiowymi organami. Był też czas na zakup pamiątek.

Jedno z najbardziej znanych miejsc w Kazimierzu Dolnym, to bez wątpienia Góra Trzech Krzyży. To kolejny punkt naszej wycieczki. Nagrodą za wspinaczkę do zamku i na górę były przepiękne widoki.

O godzinie 13.00 na rynku czekały na nas czerwone ekobusiki, które zawiozły wycieczkowiczów do urokliwego, wręcz bajkowego wąwozu Korzeniowego.

Ostatnim punktem wycieczki był rejs statkiem. Płynęliśmy w górę Wisły, obok zamku w Janowcu do Mięćmierza i z powrotem. Dużo radości sprawiały towarzyszące nam przez cały czas głodne mewy.

Do Żabikowa wróciliśmy na godzinę 17.00.

Na zakończenie wycieczki każdy uczestnik otrzymał dużego, kazimierskiego koguta.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego to już wspomnienie, a na pamiątkę pozostały nam zdjęcia.