Szkoła Podstawowa w Żabikowie

Środa, 2024-05-15

Imieniny: Dionizego, Nadziei

WYCIECZKA DO KOZŁÓWKI I LUBLINA

W piątek 8 grudnia 2023r.  uczniowie naszej Szkoły wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Lublina. Po drodze była Kozłówka, nie sposób ją ominąć.

Muzeum Zamoyskich w Kozłówce to dawna siedziba arystokrackich rodów Zamoyskich i Bielińskich i jedno  z najpiękniejszych miejsc na Lubelszczyźnie. Zachwycaliśmy się imponującą kolekcją obrazów, wnętrzami pałacowymi, które zachowały większość autentycznego wyposażenia z przełomu XIX i XX wieku.

Następnym punktem wycieczki był Kosmopark  w Galerii Olimp w Lublinie. Wystawa mieści się w dużej, przestronnej hali.  Do atrakcji wiódł kosmiczny mostek, który magicznie przeniósł dzieci w kosmiczny świat, gdzie czekało ok. 40 różnych kosmicznych stref. Przy każdym stanowisku czekali animatorzy. Ta wystawa o kosmosie mogła wzbudzić ciekawość i zainteresowanie nauką, dostarczyć wielu fascynujących informacji na temat naszego wszechświata i na pewno sporo frajdy.

Ponieważ zbliżała się pora obiadowa, na posiłek udaliśmy  się do pobliskiego McDonalda.

Ostatnim punktem wycieczki był Lumina Park. Tuż po zachodzie słońca wkroczyliśmy do baśniowej, zimowej atrakcji w postaci multimedialnego spaceru w scenerii wykreowanej światłem i dźwiękiem. Zima sprawiła, że Lumina Park  stał się jeszcze bardziej magiczny! Śnieg delikatnie otulał instalacje świetlne tworząc niezwykły widok, który zachwycał. Podczas kilometrowego spaceru odwiedziliśmy kilkanaście zróżnicowanych krain, w których zobaczyliśmy m.in. strefę ognia, wesoły pociąg, kandelabry, magiczny księżyc, bioluminescencję zwierzęcą, zorzę polarną, Drogę Mleczną, świecące grzyby i owady oraz  wiele innych atrakcji.

Ok. godziny 17.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Żabikowa. Podróż wesołym, rozśpiewanym autobusem minęła szybko i bezpiecznie.

Myślę, że ta zimowa wycieczka dostarczyła naszym uczniom nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń.